Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl

A makrók fogyni, Makrotápanyagok és az időbeli elosztás

  1. Fogyjon, de ugyanolyan súlyú maradjon
  2. A hatékony zsírégetés elmélete és számításai | Clean Eating HU
  3. A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget.

Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél. De mégis, mik azok a makrók, vagyis makronutriensek? A szokatlan elnevezés nagyon is jól ismert tápanyagokat takar: a szénhidrátot, a makrók fogyni fehérjét és a zsírt.

a makrók fogyni arti zsírégetés

Ezek adják a makrók három nagy csoportját, és mindnek egytől egyig megvan a maga elengedhetetlen szerepe a fogyásban. Szénhidrát A szénhidrátok a közhiedelemmel ellentétben nem az ellenségeid akkor sem, amikor diétázol.

Fogyás makrók. Gyümölcs fogyókúra zöldség diétachar

A szervezet gyorsan lebontja őket, és az így keletkező energiát azonnal fel is használhatod, például testedzésre. Emellett a szénhidrátok a hangulattal és a jó közérzettel is szoros kapcsolatban állnak, mivel a boldogságért felelős szerotonin termelését is befolyásolják. Ha megfelelő mennyiségű szénhidrátot eszel, elkerülheted a diéta legnagyobb kerékkötőit, a a makrók fogyni és a falási rohamokat.

Fehérje A fehérjék köztudottan a diétázók legjobb barátai. Nemcsak az izmok fenntartását segítik, de a szervezet más elemeinek is fontos építőkövei, például az enzimeknek és a hemoglobinnak.

FOGYÁS FEHÉRJE DIÉTÁVAL - EZÉRT SZERET(T)EM Az ALANESSE DIÉTÁT

A proteindús ételek ráadásul még laktatóak is, vagyis elérheted velük, hogy kevesebb kalória mellett is teltnek érezd a gyomrod, mert lassabban zajlik az emésztésük. A fehérje lassítja a glükóz véráramba kerülését, így nem kell tartanod a vércukorszint hirtelen megemelkedésétől, ami hamar ismét éhségérzetet idézne elő.

Makrotápanyagok

Zsír A ketogén diétából tudjuk, hogy a zsír önmagában nem hizlal, akkor sem, ha arányaiban több kalóriát tartalmaz, mint a többi makro. A zsírnak ugyanakkor kulcsszerep jut a sejthártya felépítésében, az 55 fogyni kell és az agy egészségének fenntartásában, arról nem is beszélve, hogy elengedhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához.

a makrók fogyni súlycsökkenés és hányásérzet

Némiképp szintén lassítja az emésztést, stabilizálja a vércukorszintet és távol tartja az éhséget. Hogyan számolj?

Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold!

Számos diéta épít az egyes makronutriensek arányára és a velük való sakkozásra. De vajon mi az ideális felosztás?

  • Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina
  • Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl

Nos, a szakértők válasza szerint ez egyéntől függ. De irányelvek azért vannak. Ha tehát aktív nőként szeretnél fogyni, akkor az általában javasolt, napi kalóriás étrenden belül — gramm vagy — 1, kalóriányi szénhidrátot, 40 — gramm vagy — kalóriaértékű fehérjét, valamint 35 — 62 grammnyi — kalóriának megfelelő zsírt érdemes fogyasztanod.

a makrók fogyni a szorongás okoz-e fogyást vagy gyarapodást

Igen, ezek az irányelvek valóban elég tág mozgásteret hagynak, ennek oka pedig az egyéni különbségekben keresendő. Aki azonban a diétáját intenzív testedzéssel egészíti ki, annak nagyobb mennyiségre van szüksége ebből a makróból.

A fehérjék megfelelő arányára szintén oda kell figyelni, azért, hogy ne veszíts túl sokat az izmokból. Az egyes étkezések is tükrözzék az arányt Ha már megtaláltad a számodra ideális arányt, akkor ezt érdemes alkalmaznod az egyes étkezésekre is.

Makrotápanyag kalkulátor | Hogyan számítsd ki a makrókat, ha rugalmas étrendet (IIFYM) követsz?

Így kiegyensúlyozott marad az energiaszintedés nem is éhezel meg túl gyorsan. Tartsd szem előtt, hogy a legtöbb étel egyszerre több makrót is tartalmaz: a lazac például fehérjében és zsírban is gazdag, míg a quinoa fehérjében és szénhidrátban is bővelkedik. Persze, nemcsak a mennyiség számít, ha a fogyásról van szó.

Például a szénhidrát-zsír kombók közül az olívaolajjal sült répa még mindig jobban támogatja a célt, mint egy szelet csokitorta. Fotó: RF.